Støtteforeningen for talentudvikling af Ponydressur-Eliten.

Støtteforeningen er oprettet ved stiftende generalforsamling den 2. januar 2007 i Den gamle Smedje på Vilhelmsborg. I daglig tale hedder støtteforeningen Ponydressur.dk

Initiativet til oprettelse af støtteforeningen er helt og holdent et forældreinitiativ.
Nærmere bestemt en gruppe forældre, der gennem et par år havde deltaget med deres ponybørn i landsstævner og rejst Europa tyndt for at deltage ved forskellige internationale stævner, Nordisk mesterskaber og Europamesterskaber.

Men andre ord: Forældre, der har erfaret, at Ride Forbundets støttemuligheder er begrænsede, og at landstræner og holdleder har behov for midler til at promovere og underbygge talentudvikling af ponydressuren, der hvor de færdes i sporten.

Formålet med foreningen er at støtte og udvikle ponydressursporten i Danmark på eliteplan gennem

• at skabe et aktivt foreningsliv
  • aktiviteter i forbindelse med stævner i Danmark og i udlandet
  • Informationsvirksomhed, herunder via foreningens hjemmeside www.ponydressur.dk, via vores Facebook side og vores instagram side, og
  • at skaffe sponsorer og anden økonomisk støtte til Foreningens virksomhed.

Følg Ponydressur.dk på Facebook her:
Følg Ponydressur.dk på Instagram her

Her kan du følge med i stories fra de større stævner i løbet af året.